Monday, 21 May 2012

Wire me UP!

Експериментите ми с телта продължават. Този път те се засякоха с експериментите ми със сатен. И какво се получи ли? Странно пръстенче :) Странно, защото като всяко първо изделие в определена техника си има своите недостатъци, но и притежава чар. От проведените опити си направих няколко важни извода, които може да видите малко по-долу. С този си опит ще участвам в майското предизвикателство на Двете Елши "Цветя". Това е първото ми изделие за този месец, до края съм намислила още 2-3. Да видим дали ще успея да ги осъществя. Доста се чудих в коя категория да го публикувам - "Текстил" или "Бижута". Все пак реших бижута, нали е пръстенче :)




 Ето така стои "в действие". Както споменах по-горе стигнах до следните изводи:

Извод 1. Зелената тел всъщност въобще не е зелена. Обикновена "сребърна", напръскана/оцветена със зелена боя. Това никак не е на оферта. При огъване с клещи тип "човка", зеленото пада и оригиналната основа се показва. Което е нещо ужасно, особено ако човек реши да продава бижуто. *но моя милост е доста далеч от този етап :)*

Извод 2. Розичката не е добре закрепена. Няма възможност да падне, защото е пробита от телта, но не е достатъчно добре "застопорена". Тъй като е мека и телта не може да се овива достатъчно добре около нея. Ако беше от полимерна глина, щеше да е по-добре. Дори е възможно да се направят завъртулки около самите листенца *това е една прекрасна идея за следващ проект*
 Извод 3. Клещите ми тип "човка" не са много качествени. Или моите критерии за качество от 8 лв. са прекалено високи :) Лошото е, че смазката им "потича" и понякога се зацапват пръстите или изделието. В моя случай неприятно се изненадах като видях тъмно петно върху розичката си.
 Извод 4. При работа с wire wrapping задължително трябва да имам проект. Тук съм си правила безцелно завъртулки. Исках да изпробвам новите си придобивки и това е резултата. Разбира се след време, когато овладея техниката може и на съм да правя бижута, но за сега е най-добре да имам предварителна скица. Така мога да пестя и материали, и време :)
Извод 5. В България разнообразието от бижутерска тел е ограничено. Или просто когато ми трябват материали, в Ем Арт - Варна нямат необходимите ми неща *което е 90% от случаите *. Като цяло съм забелязала, че в наша родина няма голямо разнообразие от "крафтарски" материали. Пак че в последните години се развиха хобита от сорта на scrapbooking/card making/beading и се появи полимерната глина. Винаги има какво да се желае от към продукти и един творец трябва да е в крак с иновациите в областта си :)

1 comment:

  1. Диана Илиева25 May 2015 at 23:16

    О, много полезни изводи! Благодаря! Аз също имам желание да експериментирам с бижутерска тел. Виждам, че има и една по-широка, на ленти - дали няма да станат прилични листчета на цвете от нея?

    ReplyDelete